Nakladatelství Pavel Mervart » Katalog knih » Aby člověk neupadal v nečlověka. Komenského pedagogická…
- Antropologie
- Literární věda
- Filosofie
- Historie
- Teoretická biologie
- Beletrie
- Poezie
- Regionální
- Křesťanství
- Ostatní...
- Agora
- Amfibios
- Antropos
- Bibliotheca Teologica
- Dílo Daniila Andrejeva
- Edice současné české poezie
- Estetika
- Hermés
- Lectures
- Mimo edici
- ostatní
- Pro Oriente
- Russia Altera
- Studie
- Tahů
- Uralica
ABY ČLOVĚK NEUPADAL V NEČLOVĚKA. KOMENSKÉHO PEDAGOGICKÁ HUMANIZACE JAKO ANTROPOLOGICKÝ PROBLÉM
Jan Hábl
Cena | 198 Kč |
---|---|
Běžná cena | 220 Kč |
Sleva | 10% (22 Kč) |
Dostupnost | Momentálně nedostupná |
Poštovné a balné | ZDARMA |
Aby člověk neupadal v nečlověka. Komenského pedagogická humanizace jako antropologický problém
Lidskost je vzácná komodita. Je tím vzácnější, čím intenzivněji jsme si vědomi
jejího nedostatku. Od dob osvícenství západní civilizace věřila, že lidskost
bude postupovat vpřed společně s rozumovým poznáním a vědou. Že scientia zajistí
conscientia. Vždyť přece ten, kdo správně ví, bude i správně jednat. Tak se v
duchu kantovského „sapere aude“ optimisticky očekával všeobecný pokrok
humanity.
Historická zkušenost však ukázala, že s lidskou povahou je to
složitější. Je sice pravda, že v oblasti vědecko-technického poznání západní
svět zaznamenal mimořádný rozvoj, který mu skýtá nebývalou moc a blahobyt,
lidskost však pokulhává, dokonce prodělává krizi. Kultura nadbytku a prosperity
ostře kontrastuje se skutečností bídy milionů hladovějících, strádajících,
negramotných či marginalizovaných jedinců i celých národů, kterým „civilizovaný“
svět neumí pomoci, neboť má dost problémů sám se sebou.
Může s tím škola
něco udělat? Může výchova pomoci člověku stát se tím, kým být má? Je v moci
výchovy humanizovat člověka? Komenský věřil, že ano. Kniha předkládá jeho pojetí
zlidšťování člověka, resp. pedagogické humanizace.
Počet stran | 204 |
---|---|
Typ | Brožovaná |
Rok vydání | 2015 |
ISBN | 978-80-7465-136-6 |
Rozměry | 140 x 210 mm |
Edice | Mimo edici |